Zuzana Pokorná – spoluautorka námětu
Zuzana na jaře roku 2013 náhle ovdověla. Jak sama později napsala ve svém unikátním deníku Rok vdovy, který o rok později publikoval časopis Respekt, tato zkušenost přišla „příliš brzy, v necelých sedmačtyřiceti letech, proti řádu věcí”. Zuzanin text popisující, jak život vdovy v Česku vypadá, inspiroval Veroniku a Eugena Liškovy k tomu, aby začali pracovat na filmu. Zuzana se stala spoluautorkou jeho námětu. Na své první deníky navázala ještě Rokem vdovy II otištěném v Respektu 14/2016. Oba texty se setkaly s velkým čtenářským ohlasem.
Zuzana má dvě dospělé dcery a kromě své práce a chalupy se věnuje také textilnímu návrhářství. Připravuje vydání Roku vdovy III a je součástí osvětové kampaně #vaspribehnekonci doprovázející distribuci filmu Rok vdovy.
Eugen Liška – spoluautor námětu, scenárista
Eugen jako pravidelný čtenář Respektu nemohl přehlédnout text Zuzany Pokorné, v kterém pro jeho intimní realismus snoubící se s metafyzickým rozměrem viděl potenciál pro společný projekt se svou ženou, režisérkou Veronikou. Za scénář k filmu Rok vdovy obdržel v roce 2018 ocenění Filmové nadace.
Eugen píše scénáře a knihy, připravuje výstavy v pražském CAMPu a příležitostně radí začínajícím filmařům.
Veronika Lišková – režisérka
Veronice během dospívání zemřel tatínek, a tak se při práci na Roku vdovy opírala také o svoji vlastní intenzivní zkušenost se ztrátou nejbližšího člena rodiny, která se pak ve filmu nejvíce propsala do postavy Dominiky. Veronika vystudovala teorii kultury a scenáristiku a dramaturgii, ale nakonec se začala věnovat dokumentární tvorbě a režii. Její první celovečerní film, Danielův svět, měl premiéru na Berlinale, její následující dokument Návštěvníci z arktických Špicberk viděli diváci poprvé na festivalu v Locarnu a následně se promítal na více než 40 festivalech po celém světě. Rok vdovy je Veroničin hraný debut.
Kristýna Michálek Květová – producentka
Kristýna absolvovala katedru produkce na FAMU a už od svých studií zaujala jako jedna z nejvýraznějších osobností nastupující generace filmových producentů. S Veronikou ji spojuje spolupráce na mezinárodně úspěšném dokumentu Návštěvníci, ale také osobní zkušenost se smrtí rodiče – v Kristýnině případě maminky. Tento zážitek byl jednou z motivací, proč se společně se svým manželem Tomášem Michálkem vrhla do produkce Roku vdovy s absolutním nasazením sobě vlastním.
Dušan Husár – kameraman
Dušan patří v současnosti mezi nejvyhledávanější kameramany na poli česko-slovenského artového filmu. Ať už natáčí historické drama jako v případě Arvéda Vojtěcha Maška, vizuální férii Citlivý člověk podle románu Jáchyma Topola, nebo dravou pouliční gangsterku Banger Adama Sedláka, dokáže přizpůsobit svůj precizní styl snímání každému příběhu. Jeho kamera v Roku vdovy zachytila realitu s pozoruhodnou přesností a současně s ohromným kouzlem a přitažlivostí.